Mięśnie przykryte wodą. Jak pozbyć się retencji?

Jeśli regularnie ćwiczysz i od dłuższego czasu na redukcji nie możesz odpowiednio dociąć swojej sylwetki, wiesz, że masz mięśnie, ale trudno Ci je zaprezentować poprzez sporą warstwę wody pod skórą, pozwól, że doradzę Ci jak poradzić sobie z tym problemem w 7 dni .

To może od początku… Retencją nazywamy zjawisko, zatrzymywania się wody w organizmie. Jeśli Twoja redukcja pozwoliła Ci schudnąć np. 5kg, a ty ćwiczysz godzinami i czujesz po sobie, że masz mięśnie(których nie widać lub ciężko zauważyć) i stanąłeś w miejscu mimo, że jeszcze bardziej zmniejszyłeś deficyt kaloryczny i nie możesz bardziej odsłonić mięśni to mam dla Ciebie wiadomość – to co przykrywa Twoje mięśnie to prawdopodobnie zmagazynowana woda pod Twoją skórą, a nie tłuszcz.

Jeśli chcesz z tym walczyć poprzez jeszcze większy deficyt kaloryczny to mam dla Ciebie złą wiadomość – tłuszcz, tyle o ile to zejdzie, ale woda nie, ona zostanie, twoja waga zmaleje, ale nic nie odsłonisz. Poprzez źle dobrany deficyt kaloryczny twoja masa mięśniowa spadnie, tłuszcz też -owszem, ale woda jak była tak będzie i może ktoś zobaczy, że masz płaski brzuch, ale nikt nie zauważy u Ciebie iście seksownej kobiecej kratki lub męskiego kaloryfera.
A więc TAK NIE RÓB, rozumiesz?

A WIĘC CO Z TYM ZROBIĆ ?
No na początek będzie dobrze jak zaczniesz się lepiej wysypiać, oprócz tego będzie gites jeśli ograniczysz sól do minimum oraz zaczniesz pić hektolitry wody :):)
TAK RÓB !
Dlaczego ???
A no dlatego, że gdy jesteś niewyspany to jesteś te często zestresowany, rozdrażniony przez co wysoki poziom kortyzolu wspomaga zjawisko gromadzenia wody. Dalej.
Jony sodu zawarte w soli, słonych potrawach pomagają magazynować wodę więc należy ograniczyć spożycie soli do minimum! Lecz uwaga! Pamiętaj, że na treningach wypocisz też sól z organizmu więc spożywaj ją, ale po prostu w niewielkich ilościach.
No dobra, a co z zagadnieniem: ,,Chcę pozbyć się wody więc mam pić dużo wody” ? Odpowiedź jest prosta. Gdy twój organizm uzna, że znajduję się w okresie suszy i brakuje mu wody – zacznie ją magazynować, natomiast jeśli będzie jej w nadmiarze – organizm zacznie ją wydalać na wszelkie możliwe sposoby. Logiczne 

No dobra, a ktoś powie, że jest profesjonalistą i za 7 dni ma zawody i chce dociąć sylwetkę. CO TERAZ?
Generalnie plan jest prosty. 
Przez pierwsze 4 dni (np. od poniedziałku do czwartku włącznie jesz tyle sodu ile wlezie np. przez słone ryby, białka jaj, szparagi). Od piątku włącznie absolutnie wywalasz z diety wszystko co może być powiązane z sodem i co go zatrzymuje (czyli np. kreatynę też wywalasz). Takie zszokowanie organizmu może trwać do max 60godzin dlatego jeśli szykujesz się na zawody musisz dobrze wyliczyć ile będzie wynosić ten stan u Ciebie. Podczas tak wielkiego szoku organizm wypłukuje całą wodę z organizmu i zostają tylko mięśnie.🙂

Kategorie: Artykuły

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *