Alkohol i co z nim zrobić.
W tym artykule dowiesz się:
1. Ile kalorii mają różne rodzaje alko.
2. Negatywne skutki alko gdy jesteś na diecie i/lub trenujesz.
3. Czy możesz pić alkohol jeśli chcesz schudnąć i co zrobić aby zniwelować negatywne skutki alko w sportowym trybie życia?

1 Kaloryczność w poszczególnych rodzajach napojów wyskokowych. Dzięki temu dowiesz się na ile sobie możesz pozwolić.

Rodzaj alkoholu / Jednostka miary / Kaloryczność
– Piwo jasne Kufel 500 ml 245 kcal
– Piwo ciemne Kufel 500 ml 340 kcal
– Wódka Kieliszek 25 ml 55 kcal
– Gin Kieliszek 25 ml 46 kcal
– Whisky Porcja 50 g 110 kcal
– Wino białe wytrawne Lampka 150 ml 99 kcal
– Wino białe półsłodkie Lampka 150 ml 123 kcal
– Wino czerwone wytrawne Lampka 150 ml 102 kcal
– Wino czerwone półsłodkie Lampka 150 ml 144 kcal

2. Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego czy jesteś na redukcji czy na masie alko nie jest dla Ciebie wskazane, ponieważ:
– Spowalnia Twoją przemianę materii o 30% (co powinno się dla Ciebie liczyć jeśli chcesz schudnąć).
– Jeśli jesteś na masie lub zależy Ci na sile to powinieneś wiedzieć, że przez alko białko wolniej się wchłania w twoim organizmie przez co wolniej rosną Ci mięśnie.
– Regeneracja po treningu jest dużo gorsza. Sen jest żenującej jakości.
– Alkohol to puste kalorie, które nic nie wnoszą żadnych wartości odżywczych, a ty powinieneś przyjmować tylko to co jest wartościowe.
– Pijesz alkohol—>osłabiasz odporność—>chorujesz—>Nie trenujesz
– Pijesz?–>wzmagasz apetyt–> tracisz kontrolę–> jesz więcej = tyjesz.
– Kiedy twoja wątrobą rozkłada %% dla twojego organizmu staje się to priorytetem i przestaje zajmować się innymi produktami, w tym czasie cała reszta jedzenia, którą właśnie zjadłeś odkłada się jako tkanka tłuszczowa.
– Jak pijesz dajmy na to np. piwo, które ma wysoki indeks glikemiczny to podnosisz poziom cukru we krwi, następują wyrzuty insuliny—> duża ilość insuliny we krwi sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
– Pijesz?–> Nie masz postępów w treningu/ masz spadki w treningu.

3. Czy możesz pić alko jeśli chcesz schudnąć? Najlepiej byłoby ograniczyć alko do absolutnego minimum lub zostać abstynentem. W tedy płaski brzuszek przyszedłby przy odpowiedniej diecie z treningiem znacznie prędzej. Jednak możesz pić i cieszyć się świetną figurą jeśli robisz to umiejętnie.
-Jeśli już pijesz to postaraj nałożyć na siebie jakieś ograniczenia. Np. pij alko tylko raz na tydzień/dwa/trzy jeśli już musisz. Im mniej tym lepiej więc ogranicz się do butelki piwa /2 lampek wina na podany wybrany okres czasu.
– Wybieraj alkohol, który jest najmniej kaloryczny. Jeśli zapomnisz, jaki alkohol ma ile kalorii, kieruj się zasadą, że im jaśniejszy tym mniej kaloryczny, dlatego najbardziej poleca się białe wytrawne wino, a nie ciemne piwo.
– Alkohol odwadnia i wypłukuje z Ciebie sole mineralne, dlatego po każdej butelce piwa wypijaj jedną szklankę wody z cytryną lub limonką. Nie dość, że się nawodnisz to jeszcze zapełnisz miejsce w brzuchu przez co uczucie sytości wzrośnie, a ty zjesz jeszcze mniej.
– Wybieraj alkohol, który nie zawiera cukrów. Czyli unikaj drinków zmieszanych ze słodkimi napojami i uważaj na ,,popitę” przy wódce.
– Jeśli jesteś na redukcji i musisz uważać na kalorie to zaplanuj ile zamierzasz wypić, przelicz to na kalorie, a następnie zjedz ich odpowiednio mniej.
– Nie pij alko przed treningiem. Może to doprowadzić do kontuzji.
– Pij alkohol po porządnym, pełnowartościowym posiłku. W tedy jest spora szansa, że nie będziesz podjadać przekąsek.
– Następnego dnia wykonaj cięższy trening. Dla porównania powiem, że przeciętny 30 minutowy trening Cardio spala około 700 kalorii.

Bibliografia:
1. https://tiny.pl/tgpp6
2. https://tiny.pl/tgppb
3. https://tiny.pl/tgplq
4. https://tiny.pl/tgplg

Kategorie: Artykuły

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *